Ești prea stresat și nu poți dormi suficient? Ai prea multe de făcut și prea puțin timp să doarmă? Aveți un copil sau un copil care are nevoie de atenția constantă la toate orele? Sau ești o pasăre de noapte căreia îi place să stea până târziu sau chiar să petreacă toată noaptea?

Cu toți știm că există numeroase miturile legate de somn și este greu să contabilizăm cât de mult somn aveți nevoie în fiecare noapte pentru a fi cât mai sănătos și mai productiv posibil. De exemplu, este adevărat că nu puteți să vă adormiți în timpul weekend-urilor sau că puteți avea mai puțin de șase ore de somn în fiecare noapte și să funcționați normal?

Medicul lui Oprah Winfrey, Dr. Michael Breus a dezvăluit recent părerea sa despre două dintre cele mai mari mituri legate de privarea de somn, precum și câteva sfaturi de adormit ușor care funcționează efectiv, potrivit unui raport exclusiv Daily Mail.

Mitul nr. 1: somnul poate fi recuperat!
Am auzit cu toții speculații cu privire la posibilitatea de a dormi mai mult în weekend. De exemplu, dacă dormi doar câteva ore în timpul săptămânii, unii cred că pot recupera acele ore, dormind mai mult în weekend când ai mai mult timp liber. Alții spun că acesta este doar un mit, și nu putem recupera timpul de somn pierdut

Dr. Breus, totuși, a doborât mitul care susține că nu poți face conserva somnul. De fapt, se poate, dar nu pentru cel pierdut.99

“Mulți oameni adună ore de somn insuficient în timpul săptămânii – un deficit tot mai mare între somnul de care ai nevoie și cantitatea de somn obținută”, a declarat el pentru Daily Mail. Cercetările arată că, după privarea de somn, somnul de week-end nu restabilește complet focalizarea, concentrarea și alte măsurători ale performanței cognitive.

“Într-o lume ideală, ar trebui să aveți  450 minute de somn în fiecare noapte, a spus dr. Breus a spus Daily Mail. “Concentrați-vă pe obținerea mai multor cicluri de somn de care aveți nevoie în timpul săptămânii.”

Mitul # 2: A dormi mai puțin de șase ore pe zi este în regulă!

Acest mit obișnuit este total greșit! Nu trebuie să dormi mai puțin de șase ore pe zi. Nevoia de somn variază în funcție de fiecare persoană, dar Dr. Breus  subliniază că lipsa de somn poate provoca probleme serioase de sănătate, să nu mai vorbim de productivitate și probleme de performanță. Numai o parte foarte mica a populației poate funcționa bine și să-și mentină o stare de sănătate bună pe o rutină de somn de mai puțin de șase ore pe noapte.

Dar câte ore ar trebui să dormi în fiecare noapte? În mod ideal, aproximativ 7,5 ore, potrivit dr. Breus.

“Ciclul mediu de somn este de 90 de minute lungi, iar o noapte tipică de somn include cinci cicluri complete de somn”, a declarat el pentru Daily Mail. “Dacă aplicăm câteva calcule simple, 90 x 5 și 450 de minute sau 7,5 ore.”

Sugestii de somn utile de care să țineți cont:

Dr. Breus a împărtășit câteva sfaturi utile de somn care ar putea ajuta la transformarea vieții în jur, oferindu-vă mai multă energie, o rezistență crescută și chiar o atitudine mai bună.

  • „un pui de somn“  – Dacă sunteți obosit în timpul zilei și aveți nevoie de o rapidă revigorare, puneți trei cuburi de gheață într-o ceașcă de cafea, bea repede și apoi fă un pui de somn de 25 de minute. Cofeina blocheaza apoi factorii care provoaca somnul, iar micul pui de 25 de minute vă va oferi suficient somn pentru a va simți mai bine “, a spus dr.Breus
  • “ia o rază de soare” – Stai în soare timp de 15 minute în fiecare dimineață pentru a elimina „senzația de oboseală.“ Acest lucru ajută la producerea de melatonină în propriul dvs. organism, care este cunoscut sub numele de „hormonul somnului.“
  • numărătoare inversă – Dacă nu dormiți noaptea sau adormiți greu, dr. Breus vă sugerează că numărați invers, pornind de la numărul 300, în trepte de câte trei. “Este atât de complicat încât nu vă puteți gândi la nimic altceva, în timp ce este atât de plictisitor că adormiți”, ​​a declarat el pentru Daily Mail.
  • încercați această rețetă de ceai de banane pentru a obține somn bun: „Ia o bucată de banană organică, se taie în jumătate și se îndepărtează coaja, iar apoi se infuzează în apă clocotită timp de patru minute“ a explicat el. Magneziul din apa de ceai are un efect calmant.

Sursa: https://homehacks.co/oprahs-doctor-shares-biggest-myths-youve-heard-sleep-one-fact-know/