Michelin și General Motors au facut public rezultatul colaborării lor în vederea eficentizării anvelopelor, atât din punct de vedere al consumului cât și al durabilității si al absorției șocului provocat de drumurile cu denivelări.

Noul prototip de cauciuc fără aer se numește UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System) – sistem unic de anvelope rezistente la străpungeri – și a fost testat în poligonul de teste a concernului american din Milford, Michigan.

Designul pneului constă într-o bandă de rulare externă și o margine interioară, între care stau conectate o serie de spiţe moi dintr-un amestec de cauciuc compozit și polimer de fibră de sticlă.

Din câte puteţi vedea, exploatarea acestora poate avea loc la viteze destul de mari, nu au cum să se spargă pentru că nu au un interior închis care să menţină o cantitate de aer şi în plus contribuie la o mai bună amortizare a maşinii atunci când trece peste gropi.

Companiile vor continua testele folosind exemplare Chevrolet Bolt electrice, pentru că UPTIS sunt proiectate cu prioritate de exploatare pe autoturisme electrice.

Dacă totul va decurge conform planurilor şi rezultatele vor fi pozitive, către anul 2024 General Motors şi brandurile sale vor oferi aceste anvelope pentru unele modele de maşini în calitate de opţiune. Avantajul acestora va fi reducerea greutăţii nesuspendate şi mărirea autonomiei modelelor electrificate.