Tehnicienii de la Scania au reexaminat de urgenta noul camion care a “stralucit” pe 20 Mai la expozita E20 din Västergötland. Rezultatul a confirmat faptul ca sistemul electronic a functionat defectuos. De asemenea s-a detectat faptul ca soferul a incercat sa opreasca mastodontul folosind frana de mana dar aceasta nu a functionat.

Scania R 500 6×4 with tipper semitrailer

Totul pleaca de la un incindent care a avut loc in orasul Alingsås. Un camion aflat la semafor a pornit de pe loc si in momentul cand a ajuns in treapta 6 de viteza aceasta a refuzat sa mai raspunda comenzilor. Cutia a ramas blocata iar motorul s-a accelerat pana la 2400 de turatii pe minut. Soferul, neavand ce sa-i faca, a sunat imediat la 112 iar in scurt timp doua echipaje ale politiei l-au escortat.

Un tehnician Scania s-a alaturat, in scurt timp, operatiunii de salvare. Camionul rula cu 47 de Km/h iar in ciuda instructiunilor, oferite de acesta, soferul nu a reusit sa-l opreasca in siguranta. Dupa o ora de mers pe autostrada E20 camionul s-a oprit brusc fara a provoca daune materiale sau oemenesti.

In aceeasi zi comisia de siguranta din cadrul ministerului suedez al transportului s-a reunit pentru a clarifica cauzele care au dus la acest incident. Reprezentantii Scania au fost chemati de urgenta pentru a da explicatii autoritatilor. Din aceasta comisie au facut parte reprezentati ai Scania, tehnicieni din ministerul transporturilor si reprezentanti ai dealerului Scania din Kungälv, localitate de unde a fost achizitionat autocamionul.

Toate datele din calculator de bord au fost inspectate si din acestea nu rezulta vre-o defectiune a acestuia. Calculatorul de bord function perfect la momentul incidentului. Viteza de deplasare, turatia motorului, cutia de viteze si unitate centrala functioanu perfect in acele moment. Nici un cod de eroare nu a fost inregistrat.

Analiza completa a tahografului electronic arata, insa, ca blocarea cutiei in treapta a 6 a nu are nici o legatura cu accelerarea brusca a motorului datorita faptului ca autocamionul a ajuns si la 72km/h in timpul incidentului chiar daca rotatia motorului nu a depasit 2400 rpm. Un calcul simplu arata ca viteza de deplasare nu putea fi mai mare de 47km/h. Tahograful a mai aratat ca viteza maxima de deplasare a fost atinsa pe o perioada lunga de timp si nu a fost cauzata de inclinatia drumului.

Expertii au analizat, de asemenea, si sistemul de franare, cutia de viteze si intreg sistemul hidraulic al autocamionului. Camionul era in stare perfecta de functionare fara defectiuni ce puteau pune in pericol siguranta traficului. Toate aceste concluzii au fost facute publice la cateva ore dupa incident. Nu s-au gasit defectiuni care ar putea pune in pericol siguranta participantilor la trafic.

In zilele urmatoare expertii au efectuat alte teste care urmeaza sa fie facute publice in saptamanile urmatoare. Un lucru este cert, a fost un incident izolat iar camioanele, chiar daca sunt pline de componente electronice, sunt mai sigure ca niciodata.

Sursa